18 oktober 2009

Kastanjer och Tidlösa

I torsdags tog min son och mamma sig en tur i skogen på eftermiddagen. Med sig hem hade de en korg full av fina kastanjer.
Generöst delade han med sig av sin samling. En påse fylldes till butiken för dekoration, en glasburk fylldes till mig och pryder nu sin plats i vårt vardagsrum och en burk hamnade i hans rum. Tillsammans med denna gamla trälåda och en kvist Eucalyptus utgör de nu ett fint höstarrangemang.
Slutligen måste jag bara visa er denna lök - Tidlösa. Visst är det ett vackert namn! Helt utan vatten och omskötsel klarar sig denna fina. I löken hämtar den all näring och kraft som den behöver. Med denna kan man enkelt göra fint på en ljusbricka eller liknande dekoration. Sakteliga börjar den nu öppna sig och jag hoppas att jag ska kunna fånga några bilder på den när den är fullt utslagen.
Vilken underbar söndag med strålande solsken vi haft idag! Idag har jag knåpat och sytt och äntligen är min runda kudde klar. Hoppas på att snart kunna fota den och visa upp för er. Den kommer passa perfekt i vår soffa tillsammans med pläden som jag håller på att virka.
Måndag imorgon igen och det känns som att veckan är fullbokad - får inte glömma att andas...

1 kommentar:

  1. Älskar själv kastanjer och har också "några" burkar lite här och där. Är så vackert i sin enkelhet! Men vilken underbar liten lök. Den vill jag genast ge mig på jakt efter själv. Blir så glad över dina stämningsfulla bilder på bloggen! Och visst börjar julstämningen krypa inpå fast det är lite tidigt...

    Ha en fin start på veckan!
    Hälsningar
    Cathrin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails