11 augusti 2009

En annan kudde

Det slog mig att jag inte visat bilder på denna kudde som jag har gjort till en liten Emma. Detta är förlagan till den kudde jag visat lite smygbilder på. Emmas kudde har likt den nya kudden, rosa som bas. Med hus, staket, blommor och gröna blad skapas en söt sagovärld.
Broderi och applikationer i harmoni med varandra. Att få blanda färger och mönster och få en helhet som bär är så himla roligt.

Arbetsprocessen är uppdelad i olika faser. Utgångspunkten är ofta en färg, en form eller ett intryck som jag vill återspegla. Jag vet aldrig riktigt hur slutresultatet kommer bli, utan låter det växa fram efterhand.
(Lovar att snart visa helhetsbild på den andra kudden!)
kram Em

1 kommentar:

  1. Hur fin som helst. Nu har jag titta på dina fåglar. De är precis lika dem som jag menar, kul. Hoppas jag gav dig lite mer "griller" i huvudet med yvestown!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails