6 mars 2012

En trogen tjänare




Jag gillar att baka bröd och till min hjälp har jag en riktigt trogen tjänare. En gammal assistent från 60-talet som vi fick ta över från min mans mormor. Den gör den bästa av degar - alltid. Och så enkelt det faktiskt är - bara i med alla ingredienser och så gör den hela jobbet. Brödet som ni ser ovan blev en riktig succé som vi kalasade på till mellis i lördags. Nybakat bröd måste ändå vara bland det bästa! Mums!

Det hör inte till vanligheten, men dagens inlägg är schemalagt. När ni läser det här står jag med butiksgolv under fötterna. Härligt! En hel dag...lååång med härliga kunder och inpirerande miljöer. :)

3 kommentarer:

  1. Mm...bröd är ju sååå gott...speciellt nybakat med extrasaltat smör:))) Förut bodde vi ovanför ett bageri och doften spred sig varje morgon och magen började kurra;)) Nu har vi som tur är inte lika nära;))

    Kram finafina i bakartagen...

    Kråke

    SvaraRadera
  2. Ah en sån gammal goding har jag med :) underbar även om man inte hör nånting när den är igång... men vad gör väl det? Ingenting, för baka kan den :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Tänker på er ♥
    Hoppas att allt fortsätter åt rätt håll för er nu

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails