23 mars 2011

Så det står härliga till...


Hej och hå!
Jag tror att jag fått dille på att rama in saker, eller rättare sagt foton. Plötsligt så slog det mig att jag aldrig gör något med mina bilder. Jag fotar så otroligt mycket, men de blir bara liggandes i datorn. Kan gissa att jag inte är ensam om detta?! Tycker att det är tråkigt och bestämde mig att göra något åt saken... Min skrivare har därför fått jobba ordentligt och blivit satt på prov de senaste dagarna. Här har ramats in både högt och lågt och igår var jag tvungen att svänga in på IKEA för att fylla på förrådet av ramar.

Bilderna ovan visade jag för ett tag sedan, då hade jag printat ut dem i litet format till mitt arbetsrum. Nu har jag printat i A4 och ramat in dem i ramar som är 30X40 cm. Kan inte se mig mätt på dessa... Min lilla älskling hänger nu på en av väggarna i vårt sovrum.

Sovrummet, ja det är en helt annan historia, där vill jag såklart också göra om!
Men, men den som väntar på något gott - får vänta lite till... Annat står före i kön.

9 kommentarer:

  1. Supervackert!!
    Vilken underbar header - nog en av de vackraste här ute i blogglandia...
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som ramar in dina fotografier, jag lyckas sällan med det. Korten fastnar helt enkelt i datorn och blir liggande där :).

    Verkligen ljuvliga penseér du köpt, jag har dock lite svårt att få dem att leva längre än någon dag när jag har dem inomhus. Något tips?

    Blir så full i skaratt när du beskriver dig som en yr höna, är nämligen precis likdan. Ibland när jag köpt nya växter slutar det hela med att jag möblerat om stora delar av våningen:).

    Kraaaam Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag är urusel på att göra något vettigt med korten, de blir bara kvar i datorn. Två gånger har jag tagit mig tid att göra en bok av ett gäng via my photobook. En över en utlandssemester och en över förra sommaren. Det blev riktigt bra och då blir det ju av att man tittar på korten. Det där med vanliga fotoalbum var inte så tokigt! Men du gör ju konst av dina, imponeras och inspireras!
    Må så gott
    /Karin

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina foton! Jag var bra på att rama in foton på vår son när han var väldigt liten men har blivit sämre ju äldre han blivit inte alls bra, måste bättra mig.

    SvaraRadera
  5. Underbar header!
    Vackra bilder på sonen också!:) Tack för påminnelsen om att ta hand om sina kort. Har påbörjat framkallning av foton från vår fjällresa. Tänkte först göra en fotobok, men jag gillar att sitta och klippa och klistra och skriva själv, så nu ska jag framkalla korten och göra ett litet album av dem. Tanken är att göra tre album så att min mamma och min bror med familj ska få var sitt också.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja men såå fint! Och såå knäppt att man, när man älskar att fota, inte förstorar och/eller ramar in mer?!

    Nu blev jag inspirerad...och jag med mitt nya objektiv också;-)

    SvaraRadera
  7. Ja, en liten kram kan du får också;-)

    SvaraRadera
  8. Så fina kort på mosters älskling!! Kram

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Haha ja sådär bäddat och fint är det inte varje dag måste jag erkänna. Allt som oftast är sängen obäddad och det ligger tvätthögar på hela golvet och det ser mer ut som att det är en tattare som bor här än en som är inredningsintreserad ;) Men sånt är livet med jobb och småbarn, man hinner och orkar inte göra allt man vil. Men nu ska det i alla fall bli superskönt med lite ledigt så jag hinner komma ikappa med allt och umgås med mina småprinsar :) Vad roligt att ni har lite renoveringplaner. Det är alltid skoj att förnya sig lite. Jättefina kort du tagit. Det är så himla härligt med spontana bilder på barn, när man lyckas fånga ögonblicket.
    Ha det gott!
    Kram från Emelie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails