15 mars 2011

En kompis

Efter sifferplanschen (1-9) fick jag mersmak. =)
Det är så roligt att sätta ihop siffror och bokstäver på olika sätt och samtidigt förmedla något.
Denna gång blev det alfabetet - en ABC-plansch. Dessa är så roliga och går att göra i en oändlighet då det bara är fantasin som sätter gränser... 
Jag fastnade för färgerna blått och brunt, framförallt för att det passar till sonens rum just nu. Men självklart kommer den att finnas även i andra färger framöver. (Nu närmar det sig nämligen... *blink*) En del bokstäver fick sig en kompis i form av ett tillhörande ord. B som i busig, K som i klurig, S som i stor och så vidare...

Hej soliga dag och alla strålande vänner!
Vad glad man blir när solen skiner. Jag började dagen med lite träning. Förra veckan åkte nämligen träningsmaskinen fram. Kände att den stått övergiven alldeles för länge. =) Det är bara ett problem - var ställer man ett fult (men bra!) åbäke? Några förslag? 

Vad tycker ni om mina posters förresten? Finns det några önskemål därute...
Vad vill ni fylla väggarna med?

2 kommentarer:

  1. Så fin poster!
    Ibland kan jag sakna att mina barn inte är så små längre. Idag vill de ju vara med och bestämma vad de ska ha på väggarna!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Finfint om du frågar mig=)Annica

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails