4 augusti 2010

I fantasins värld...


Här har målats både högt och lågt den senaste veckan. =) Och det är väl tur att man inte har problem med trånga utrymmen när man ska in på en kattvind och trängas... Det ni ser på bilderna är kattvinden som ligger i anslutning till Julians (min sons) rum. Hela hans rum är urrivet och ska renoveras (och det kommer självklart fler bilder på det), men nu vill jag bjuda in er till fantasins värld där denna lilla vrån ska genomgå en stor förvandling då önskemålet är en Batman grotta. =) Hi hi...

Maken har hursomhelst sågat till skivor som han spikat upp för att göra ett helt tak, sedan har jag målat alltihop vitt. På kortväggen vid ingången sitter en hemlig lucka som ska bli det hemliga kassaskåpet. Det som är så bra är att detta utrymme faktiskt är riktigt stort och det finns belysning här inne. Tänk en egen liten dörr som går att låsa och där inne ett alldeles eget krypin med en lysknapp på väggen så att det inte blir alldeles kolsvart. Grunden lagd och resten ska bara bli så roligt att göra här inne, självklart under överinsyn från grottans härskare...*ler*

Tänk att få vara barn igen, dra på sig slängkappan öppna dörren och kliva in i Batmans grotta. En hemlig värld som bara några få utvalda känner till... Fantasin är en riktig skatt att vara rädd om! Låt barn få vara barn...

Min lilla skatt bli inte stor för fort!

5 kommentarer:

  1. Å va härligt! vilket drömrum han kommer att få!! och fina fönster har du hittat oxå.. det kommer bli super allting! kram på dig

    SvaraRadera
  2. Men vilken dröm för ett barn med en så härlig gömma där bara fantasin sätter sina gränser för vad utrymmet kan förvandlas till. Din som kanske hellre bor i sin batamangrotta än i rummet sen. ;-)
    Ska bli kul o få se resultatet sedan!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kommer säkerligen bli ett favoritställe!:) Och det går ju ändra om allt eftersom han växer också.
    Jag tycker också att barn ska få vara barn, så länge det bara går!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Varje unges dröm helt klart=)Kanske mamman också flyttar in när det är klart? Hoppas ni haft en bra dag. Jag känner mig lite mer trygg efter gårdagens tragglande=)Annica

    SvaraRadera
  5. Wow... blir helt salig av ditt inlägg!

    Så otroligt roligt och kreativt! Blir lycklig ända in i hjärteroten bara av tanken på er batmangrotta...

    Många kramar!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails