6 juli 2010

In my appletree


Idag visar jag lite glimtar från min lilla gräsplätt. =) Här blandar jag gärna - nött och gammalt, zink och trä, blommor och grönt - allt för att skapa en avkopplande oas att umgås i.

Ja, det är tanken i alla fall... Än så länge är det väldigt mycket att göra! Vi jobbar hårt på att få bort en stor rot efter den idegran som vi sågade ner. Jag som dock har lite svårt för att bara vänta tålmodigt har naturligtvis gjort lite fina blickfång här och där. Maken tycker dock att jag är lite knäpp, med tanke på hur det ser ut på sina ställen med jordhögar, bråte, "vallgravar" och diverse. Men vad gör man inte för lite fint, eller vad säger ni?

För er med sinne för detaljer (inte maken) så ser ni att jag pyntat i vårt äppelträd (en fin gammal trotjänare på vår tomt). Finns det något som ett fint gammalt fruktträd (som dessutom är fullt med äpplen *ler*) Av gamla glasburkar och lite ståltråd har enkla lyktor hängts upp lite här och var i trädet. Sååå mysigt och mitt alldeles egna...*blink*

kram

7 kommentarer:

  1. Hej,
    Så fint!!! Jag tror det är vi tjejer som har sån iver att få pynta till det.

    När vi byggde för 10 år sedan och alla tomter såg ut som byggarbetsplatser dröjde det inte länge förrän små söta krukor med välkomnande blommor prydde trappen. (trappen bestod i de flesta fall av en eller två träpaller;) Kan detta bero på vårt behov av att få göra fint?
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder!

    Om man är kreativ och tycker om att skapa små blickfång här och var som du... *ler* Så är det kanske just det som behövs för att man ska trivas under tiden bland alla jordhögar och allt bråte :)

    Kram kram
    Linda

    SvaraRadera
  3. Ja man måste ha sin lilla oas i allt det andra för att överleva=)Jag förstår precis hur du tänker..Datorn på plats igen? Fina bilder, as usual=)Annica

    SvaraRadera
  4. Jag kan längta efter en liten trädgård nu när jag inte har någon... Behöver ni hjälp med beskärning av träd så allt blir rätt, och annat ni inte orkar eller hinner med så finns min son Albin. Han startade eget nyligen. Du hittar honom på www.albinstradgard.blogspot.com

    Njut av sommaren!

    SvaraRadera
  5. Klart att man måste börja pynta så fort det bara går! Man vill ju se om det blev som man tänkt.

    Varma sommarhälsningar Agneta

    SvaraRadera
  6. Det är ju liksom detaljerna som gör det! Så är det bara. Jag tycker det är en fantastisk egenskap att kunna se små glimtar av skönhet i ett kaos. Men ni har det säkert jättemysigt!
    Det är spännande att följa utvecklingen!
    Ha det gott i värmen!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  7. Det är klart att man ska pynta även om allt inte är klart!:) Vi har också ett gammalt äppleträd på vår baksida och vi får massor av äpplen från det.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails