4 juni 2010

Stopp


Ibland blir det för mycket! Alla måsten som ska hinnas med, alla man vill hinna träffa, alla små vardagliga saker som inte gör sig av sig själv, allt det goda man vill hinna njuta av, motionen man vill hinna unna sig... Ja listan kan nog göras hus lång som helst. Och ni vet säkert vad jag pratar om. Det går inte alltid att räcka till åt alla håll och kanter hur mycket man än vill, hur roligt man än tycker att det är... Rätt som det tar det bara stopp! Det gjorde det för mig i början av veckan. Mitt i allt som jag tycker att jag ska hinna med och måste hinna med, så tog det tvärstopp! Luften tog slut och kroppen sa ifrån. Och vet ni hur jag reagerar på detta? Jo jag blir så arg! Ggrrrr!!! Jag vill ju - vill vill vill! Men icke sa nicke! Det spelar ingen roll hur mycket jag vill, för nu är det inte jag som bestämmer längre. Det går till en viss gräns sen tar kroppen över kommandot och bestämmer att det är stopp. Här och nu - STOPP! Och det spelar ingen roll hur gärna jag än vill, hur mycket jag än pressar mig så går det bara inte.

Kommande torsdag får vi nyckel till vårt hus (Jippi!) och på lördag går det stora flyttlasset. Och här mitt i allt sitter jag och orkar inte göra något... Så frustrerande!

Nu ska jag i alla fall försöka njuta av att det är fredag! Efter dagis ska jag och sonen träffa kompisar i lekparken. =) Fika busa och bara vara med min lilla solstråle!

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där! Hade en sådan svacka när vi skulle börja med köket och fick tvinga mig till att packa ner det sista.
    Ta hand om dig och ta det lugnt ett tag!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alla de där måstena skapar vi själva, om vi tar bort dem och lär oss leva en dag i sänder så mår vi också bättre. Hade själv massor av måsten innan jag blev utbränd, idag måste jag inte så mycket och hinner ändån.
    Lycka till med flytten och glöm inte att ta hand om dig själv också.
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Klart du har mycket nu du ska ju flytta!!! Sen alla andra måsten styr du bara själv! Eller rättare sagt det är du som bestämmer över vad du vill göra och prioritera.
    Ta vara på din tid! Åse

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig, ibland blir det bara för mycket.
    Ta hand om dig,om några dagar känns det nog bättre!

    Kram Lena
    Ps! tävling på min blogg, kika gärna in =)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails