8 maj 2010

Chrysantemum









































Igår fick jag denna fina blomma av en vän. Det är en av mina favoriter! =)
Just den här färgen, en ljus rosa med lite inslag av vitt och lime, med de lite knubbiga kronbladen är så vacker att titta på och så står den så länge. En gång lyckades jag ha en sån här fin i 3 hela veckor i vas - inte dåligt va!? Tänk att kunna få njuta av en snittblomma så länge... Men jag måste samtidigt erkänna att jag har en gnutta dåligt samvete. Jag tog nämligen av den. Det kändes fel när det var ihopbundet och allt, men jag var bara tvungen. Nu sitter den i en liten "glasbubbla" till vas. Den är låg och står på vårt soffbord, vilket gör att man hela tiden ser den. När jag fick den var det ett högt arrangemang och då missade man den vackra blomman. Så jag ber om ursäkt för att jag förstörde det fina arrangemanget, men jag blev så glad för blomman och vill kunna njuta till max av den så länge som den står så vackert!

Tusen tack min vän!

Önskar er alla en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder blommor är tacksamma objekt=)Fikat i tre dagar nu så det är väl dags att ta mig i kragen göra ett inlägg.Tjing/Annica

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder, fint ljus i dem. Är så förtjust i dina fjärilstavlor. Går de att beställa?


    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails