17 februari 2010

Komposition


( Porslin från Ib Laursen )

Igår visade jag avskalat, vitt och endast ett objekt i fokus. Det var en riktig utmaning! Ibland kan det enkla faktiskt vara så mycket svårare. Och vet ni, det är så roligt med er positiva respons. Det var väldigt många som var in och tittade på min bild igår. =)

Idag blir det raka motsatsen. En varm komposition, där jag har arrangerat poslin från samma serie som igår. Tre små skålar och två kannor i ljuvaste rosa tillsammans med Hortensia utgör grunden för bilden. Alla små delbitar är lika kul,- att först arrangera och gruppera, sedan fota och få till alla inställningar, och så slutligen bildredigering. Det är en lång kedja och det tar sin tid, men man lär sig något nytt varje gång.



Och för alla nyfikna kan jag berätta att det blev den översta bilden som jag kommer använda till den lilla annons som jag håller på att jobba med.

5 kommentarer:

  1. Romantiskt och somrigt... underbart! Älskar rosa och faller pladask för ljuvliga blomster och keramik i denna färg!

    Kram från Jenny

    SvaraRadera
  2. Kul att få testa sig fram och lära sig nya saker och fina bilder blev det ju verkligen. Kul att få göra en annons, grattis!
    Ta hand om dig! Åse

    SvaraRadera
  3. Alltid lika roligt att kika in hos dig!
    Dina bilder är verkligen fina, kul att de ska användas i annons!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt collage! Du får gärna berätta hur du gör dem Emelie! Eller har jag missat något inlägg....

    SvaraRadera
  5. Jag har varit här och tittat litet anonymt tidigare men nu måste jag bara skriva: Mycket snyggt collage! Du får gärna berätta hur du gör dem Emelie! Eller har jag missat något inlägg.... Och tavlor blev jättesnygga.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails