10 januari 2010

Plats för allt - stort som smått (del2)





Här kommer mer bilder från lilla älsklingens rum. Idag är hela golvet täckt av smålego, :) men den förutseende mamma drog snabbt fram kameran igår direkt efter piffet. Och innan jag fortsätter att prata om hur fint jag gjorde där inne igår så vill jag först poängtera att barnrum är till för lek! Piffet är endast för mammans keativa utlopp och är inte bestående i vårt hem.

På de översta bilderna ser ni lilla läshörnan. Här sitter hundkompisen till katten Memis (som ni såg på bilderna igår). Dessa båda har jag sytt och planerar att framöver även försöka hinna med att göra några till... Två små vita pallar utgör nattduksbord. Där på står den lilla Pixiboxen med alla kära böcker. På sänggavlen hänger en liten sydd kasse som rymmer serietidningar.

På nedersta bilden ser ni utklädningskorgen där alla kära outfits ligger lätt tillängliga. För när man är 4 år, är bland det roligaste man kan göra nämligen att klä ut sig ! :)))

Nu ska jag snart ge mig iväg för att träffa en annan bloggerska! Rustade med varsin kaffekopp kommer vi ha mycket att bubbla om... *ler*

Ha nu en riktigt skön söndag!
 

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt när golvet är fullt med smålego, gör ju inte så lite ont att trampa på ;-)
    Håller med om att barnrum är till för lek, men som mamma kan man ju inte låta bli att plocka och pyssla :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails