7 december 2009

Hemgjord pepparkakskola

Förra julen hittade jag ett så gott recept på pepparkakskola, så när jag i år gjorde en repris på detta godis blev de förpackade i små strutar och fick en egen liten etikett.
Strutarna gjorde jag i vanligt brunt papper och sedan fyllde jag dem med den smaskiga kolan (pepparkaka är min stora favorit). Utanpå satte jag sedan ett litet bredare band och över den den lilla etiketten.
De är nu finfina med eget sigill och passar perfekt som liten gå-bort-present eller varför inte som dekoration på ett fint fat.

Det bästa - de smakar smaskens! :-)

6 kommentarer:

  1. Så smaskigt det låter och finna små strutar var det också!

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. härligt! och snyggt förpackat!Har du ngt recept att dela med dig av?
    Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Okej då gör jag så. Det var visserligen vad min mormor och moster rådde mig till, men det känns bättre när du också säger så! Haha!
    Vad gullig och hjälpsam du är, vad roligt. Tackar så hjärtligt!

    Mvh
    /Emberlie

    SvaraRadera
  4. Mmm, både för mun och öga. Perfekta att ta med sig bort som present eller ha liggande framme som dekoration (och mums).
    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  5. låter valdigt gott! Och vilka fina förpackningar!
    /Ylva

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails