10 december 2009

Världens bästa Findus

Ofta när jag sitter och ritar har jag en liten assistent som gärna hjälper mig med pennan.
Ofta när jag syr har jag en liten assistent som gärna breder ut sig över allt tyg och är behjälplig med det mesta som har med trådar att göra.
När jag häromdagen skulle fota mina tomtar dök min assistent självfallet upp för att vara behjälplig. Och vet ni, jag lyckades då ta detta fina porträtt av min älskling. Jag lyckades fånga honom när han inte alls är medveten om kameran och ser ut precis som han gör. Findus är en äkta Findus, en katt som inte riktigt vet att han är katt. *ler* Just nu tycker att han att det inte kan bli mycket bättre. Så fort jag blir sjuk parkerar han sig så nära mig han bara kan (gärna på) och bara myser... Enda gången han reser på sig är för att gå och äta lite.

Detta blir bilden för dagen. Jag är fortfarande sjuk :-( och jag håller på att bli galen...
Ni kan ju bara tänka er att jag kommer att ha mycket att ta igen efter dessa sjuk dagar. *ler*

Ha det gott och blogga på så att jag har något att roa mig med! :-)

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Nu var det ett tag sen jag var här, så vad kul det var att titta på alla dina fina julbilder! Tyckte att julkolan såg helt underbar ut (ja, förpackningarna alltså..)Du gör så mycket fint!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vissa bilder FÅR vara lite mörka. Åtminstone när motivet är så vackert. Så fin han är, din Findus!

    Vi hade en liten flick-findus (Semlans syster) fram tills i somras då hon tyvärr fick vandra vidare. Vi sörjer fortfarande, för hon var precis som du beskriver. Med överallt, redo att assistera. Världens största hjärta och en underbar "sjuksyster".

    En sådan katt är en gåva, så ta hand om din lille assistent. Och krya på dig (fast nu vet jag ju att du har gott sällskap :) )!

    Cathrin

    SvaraRadera
  3. Så fin bild! Vår Findus fick vi begrava i november, han blev överkörd, så nu väntar vi på vår och att få skaffa nya små kompisar. Saknar honom så!
    Krya på dig
    /Karin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails