11 januari 2011

En spännande vår...

I en stor flaska med en gammal etikett fick denna magnifika ros sin plats. Tillsammans med de vita skålarna med silverkant bildar de ett stilleben som känns luftigt, avskalat och härligt i kontrast till julens pyntning. Precis vad som behövs just nu. Det finns inget härligare än att få plocka bort julen och känna hur luftigt det blir överallt. I år åkte julen ut på nyårsdagen, då hade vi alla fått nog! *blink*

Från hustaket har det droppat hela helgen och då solens strålar tittat fram har vårkänslorna tagit ett litet språng i mitt inre. Tänk så härligt att få köpa små lökar att dekorera med inne. Då vet man med säkerhet att våren är i analkande... Men jag gissar att det dröjer än ett tag!? Eller vad tror ni?

Nu är jag tillbaka - efter ett lååångt uppehåll - och jag hoppas att ni hittar tillbaka hit och att vi kommer dela mycket under våren och sommaren! Här hemma fixas det sista med badrummet och en lista inför kommande renoveringar ska sättas ihop... Känns spännande och förväntansfullt! Ideérna är många kan jag lova...

kram

2 kommentarer:

  1. Åh vad vackert... helt underbart fint med flaskan med den gamla etiketten och en vacker ros!!!

    Fick väldens inspirations puff nu, tack söta för fina bilder och vackra ideér!

    Jag hade tänkt att behålla vintern hemma ett tag till men nu efter ditt inlägg blev jag sugen på annat...

    Många kramar från Jenny!

    SvaraRadera
  2. Enkelt och fint stilleben du gjort! Håller med dig om att det är skönt att plocka bort julen och få det luftigt och tomt igen!:)
    Följer dig gärna även i fortsättningen.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails