14 september 2010

A week goes by...


Tisdag idag och veckan är i full gång... Måndag till fredag vilket kretslopp egentligen. Upp å hoppa på morgonen, på med kläder, i med fruksot och i väg till dagis. Jobba jobba jobba. Hämta på dagis och förhoppningsvis hinna med något trevligt på eftermiddagen (lek med kompisar). Laga mat, äta maten - förhoppningsvis alla tillsammans. Göra lite måsten, hinna med lite mys och så borsta tänder och sova. Upp å hoppa... och så går det runt och runt.

Att få fylla på med vardagslyx känns viktigt! Så ofta det bara går. Det behöver inte vara mycket eller stort. Men något... en fin blomma, några enkla små ord som värmer, lite extra god mat, ett roligt spratt, en tid hos frisören, en promenad eller bara liten andrum...

Glöm inte att livet är HÄR och NU - inte sen!

Tusen tack för alla underbara ord om vårt kök! Jag blir så glad när jag ser att ni är så många som följer min blogg!=)

2 kommentarer:

  1. Så sant så sant - sitter och nickar när jag läser dina rader.

    Inte konstigt att semestern älskas av alla:)

    Vikitgt att få lite guldkant på tillvaron med jämna mellanrum.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Jag suckar ... Det är hemskt tycker jag! Det rullar och rullar och ibland slår tanken en om meningen med livet... Nä måste ta mig en funderare när jag har tid...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails