20 juli 2010

Projects!

Semester har aldrig varit så härligt och här jobbas det för fullt!  Idag har jag sysselsatt mig i trädgården med målningsprojekt. Maken och jag hade räknat med ett dygn för oss själva, då sonen skulle sova en natt hos sin moster. Vi hade planerat att hinna med en hel del, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig... Någon gång efter 20-tiden igår kväll ringde min syster och talade om att vår lille prins längtade allt för mycket efter mamma och pappa. Det var bara att sätta sig i bilen, köra hela vägen, för att ungefär vid 21.30 kliva in i min syster och hennes sambos hus i Stocholmstrakten och mötas av den gladaste mest uppspelta killen man kan tänka sig. Han skulle ju få åka hem! *ler*. Hursomhelst så var det modigt av honom att i alla fall försöka och kanske går det bättre nästa gång. Jag tror någnstans att det viktigaste är att kunna få prova på och faktiskt ändra sig... Min lille tuffing!

Så nu till dagens projekt: Medan sonen suttit med allt sitt smålego på en stor filt och varit mer än nöjd så har jag målat så det stått härliga till. =) Från världens bästa syster fick jag med mig ett litet trädgårdsset som hon inte längre skulle ha. Två små stolar och ett bord. Dessa fick sig ett lager färg på en gång. Jag har även gjort litet fynd hemma hos våra vänner längre ner på gatan. *hihi* De håller nämligen på att plocka bort sitt gamla staket, då de köpt ett nytt. Några av dessa bitar har jag nu släpat hem för att pryda min lilla plätt med. jag kommer alltså inte använda dem som staket utan för att försköna. Jag lovar att visa längre fram hur detta ska ta form.

Stackars maken har haft ett riktigt "skitgöra" (ursäkta uttrycket) idag då det var stopp i ett avlopp. Tack och lov för vår granne rörmokaren. Han har dessutom ägnat dagen med att dra nya rör i vårt badrum, första dagen på sin semester och allt.  Helt otroligt vilka vänliga människor det finns!

I hela huset ligger ett tjockt lager byggdamm efter att min make och pappa slitit hårt med att bila upp vårt betonggolv. Efter dagens arbete är vi dock riktigt lättade och känner att det värsta nu är gjort. Det är med glädje vi ser framemot att så sakteliga få börja bygga upp igen.

Jag vill bara säga att jag hoppas att Ni alla (som så troget följer min blogg) har en riktigt skön sommar!
Stor kram till Er!

5 kommentarer:

  1. Klart man måste få ångra sig när man ska sova över hos andra!:) Dottern hade en kompis här förra veckan som skulle sova över, men vid tolv ville hon hem. Hon har sovit över här förrut, så både vi och hennes föräldrar var lite chockade.
    Härligt att snart kunna börja bygga upp igen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Forsta gangen pa din blog! Kul lasning och underbara photon!
    Helena.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Det är så spännande att följa ert arbete och jag är sååååå nyfiken på hur allt kommer att bli.

    Jag och min man har oxå fått hämta våra älsklingar när det sovit över ffa hos kompisar. Det går över... till slut klarar de det:)
    Kram J

    SvaraRadera
  4. Det var ju så mysigt när lille prinsen var här! Jag njöt av varje sekund! Ser framemot nästa gång!
    Vad bra att du blev glad för möblerna! Längtar till nästa gång vi ses! KRAM från syster

    SvaraRadera
  5. Det låter som om ni vet vad ni ska göra på er semester... Men första sommaren i ett hus är underbar, friheten att bara stiga ut genom dörrarna in i trädgården! Härligt! Skönt att sonen ville följa med hem när ni hämta honom. Har varit med om samma historia med min äldsta, men när vi kom för att hämta så ville han INTE längre hem... Det var bara till att köra hem och hämta dagen efter!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails