18 maj 2010

Doftande blomsterprakt


Det är alldeles underbart ute nu med alla träd som står i full blom. Det är så otroligt vackert och det gäller att passa på att njuta eftersom det blommar över så snabbt... Det är så många ljuva dofter från all blomsterprakt som man upplever när man är ute och går. Häromdagen tog promenaden tvärt slut då ett stort träd fallit över cykelbanan, men jag och min vän fann oss snabbt då vi insåg att detta hinder bjöd på något fint. Snabbt plockade vi på oss kvistar från en hägg med små små vita blommor. Glad i hågen promenerade vi hem och satte dessa på vatten. Det blev så fint! Tänk att få njuta av det fina ute, inne också. =)

Dagen efter när jag kom hem slogs jag av en "stank" när jag klev innan för dörren. Det luktade kattkiss och jag började genast snurra runt och leta efter ett ställe där vår lille katt (gubbstrutt numera) hade lämnat en fläck. Under tiden hann jag även tänka att det väl var hans sätt att visa sitt missnöje över alla flyttkartonger överallt... Men vet ni, det finns inget kattkiss någonstans. Mitt spår slutade nämligen vid häggen som stod på köksbordet...

Hhmmm - det kan sannerligen bli för mycket av det goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails