1 februari 2010

Brother and sister...

Greengate var stilen jag utgick ifrån när jag skulle göra denna pixibox och så här blev det. Vitt tyg på insidan med rosa sömmar och sedan detta småblommiga tyg på utsidan. Gulligt med härlig vårkänsla till ett flickrum.
Pixibox även denna med vit insida men med blå utsida och ett zigzagband i blått som dekoration.

Goa Cathrin med bloggen Hemma hos Semlan beställde för en tid sedan två pixiboxar till sina två barn, en flicka och en pojke. Idag anlände de med posten till henne och jag hoppas att de kommer ha glädje av dem länge. Det är alltid lika kul att få en beställning och utifrån det göra något personligt. Dessa pixiboxar är sydda efter önksemål för att passa i barnens rum.

Tusen tack Cathrin!

6 kommentarer:

  1. Å så söta! Gillar båda två men den med blommor föll mig lite extra i smaken! Vad duktig du är! Blir nästan lite jeansfeeling med de där sömmarna! Gillar!

    Hoppas du fått en bra start på veckan! Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk om mina sydda alster kunde bli så däringa fina!
    Duktig är du!

    Vilka härliga kläder du hittat, de skulle gärna fått flytta hem till mig;)

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Huuuur söta som helst! Synd att mina ungar bara river sönder alla pixiböcker än så länge ;0). Vilken skojig idé. Små böcker har ju en förmåga att ligga och skräpa överallt annars.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken kul idé, satt precis och funderade på fin och lämplig förvaring till dessa små böcker som ligger strödda här och var hos oss.

    SvaraRadera
  5. Gillade den blommiga, men även den blå.... Kul att få beställningar!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  6. Fina, fina, fina! Här läser vi Pixiböcker och beundrar Max underbara förvaring därav ;-) Kram Mimmi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails