2 december 2009

Ibland...

Skapandet är lustigt! Ibland har jag en tanke om vad jag vill göra, ibland bara blir det. *ler* Med denna kudde fanns det en tanke, jag visste faktiskt precis hur jag ville att den skulle se ut. Ändå är det inte alltid slutresultatet överensstämmer med den ursprungliga idén.
Men vet ni - den här gången - blev det precis som jag hade tänkt mig! :-)
Själva kuddfodralet är röd- och vitrandigt. På framsidan sitter en vit ruta som jag borderat en krusidull på i rött. På baksidan är 2 stora vita knappar fästa med röd tråd.

Vad säger ni, blir det alltid som ni tänkt er när ni utgår från en egen idé? Eller känner ni kanske igen er...*ler*


3 kommentarer:

  1. Oj vad det känns igen! Och det är så stimulerande när det som blev blev bättre än orginaltanken var... Ja du förstår nog...

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad fin den blev. Ibland blir det som man tänkt, ibland inte. Ibland bra, ibland...
    Sist försökte jag göra kudde på svart botten och skulle göra björkstammar, den blev inte bra. Men jag har inte gett upp utan ska försöka igen när jag kommer på hur. Det är kanske halva grejen att inte ge upp direkt eller hur? Men du gör jättefina saker.
    Må så gott
    /Karin

    SvaraRadera
  3. Jättefin kudde...har inte kunnat bli bättre:) Jag är urusel på att sy...syr bara gardiner med raksöm på sidorna...ändå så blir det trassel med tråden!!

    Kram Helena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails