31 oktober 2009

Plocka fram kreativiteten...

I en tunna av zink...
...lite lätt rostig
...stor nog att rymma alldeles lagom
... av finfina papper och tapeter.



För att kunna låta inspirationen och kreativiteten flöda behöver jag ha material framme. Jag tycker om ordning och reda, det gör jag! Men - när jag är mitt uppe i skaparprocessen så är det ofta kaos runtomkring. Jag vet precis var jag har allting, vilket man kanske inte kan tro... Detta tycks helt enklet vara nödvändigt för mig. Jag tycker om att omge mig av allt det fina och detta inkluderar material, färger och former.
Imorgon blir det en tur till IKEA med svärmor. Jag hoppas på lite julinspiration...

6 kommentarer:

  1. Fin tunna, och ännu finare papper! Ha en kul tur till stora varuhuset.
    Annica

    SvaraRadera
  2. Vackra tapeter och tunnan är så snygg. Hoppas få se lite bilder på IKEA fynden.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Var också på Ikea idag - hoppas ni hittade nåt kul! Kram

    SvaraRadera
  4. hihi, vad jag känner igen mig :) Jag har alltid grejer liggande framme, min man blir tokig på mig och lastar ner grejerna i källarn, men jag behöver det framme för att kreativiteten skall vara på topp:)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  5. Så vackert tillsammans, tunnan och tapeterna. Svårt att både ha framme saker (för inspiration behövs det ju!) och ändå ha ordning (vilket helt dödar min kreativitet). Jag har i alla fall inte hittat balansen. Kommer just nu inte ens in i mitt arbetsrum - på fullaste allvar - pga av alla sakare överallt. Kanske kan en sådan där vacker tunna lösa mina problem :).

    SvaraRadera
  6. Härligt med IKEA besök,hittade du nåt fint?

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails