12 september 2009

La maison est oú le coeur est




I väntan på garn till min virkning, som jag hoppas anländer till veckan, måste jag på något sätt stilla "kliet" i fingrarna. Så nu blir det broderi. Jag har bestämt mig för en kudde i vitt tyg med texten "La maison est oú le coeur est". Jag tilltalas väldigt av bokstäver av alla olika slag och njuter i fulla drag när jag får kombinera typsnitt, fina ord i en snygg komposition. Det ni ser på bilderna ovan är första steget, där jag kalkerat av texten på tyget. Så nu är det bara till ta fram nål och tråd och börja handarbeta...
kram Em

1 kommentar:

  1. Oj, oj, vilken sida jag hamnade på!
    Så otroligt kreativ med underbara saker =)).

    Kram Anna-Malin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails